شبرنگ

 

پروردگارا 

             

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم

                            

چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.



           
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 18:22
باغبانک

 سلام سلامی به گرمای بنداروز...

سلام به مهندسین باغبانی 88

و چه زود دیر می شود....

4سال از عمرمون گذشت ، خوب یا بد، زشت یا زیبا ، با هم بودیم یا جدا از هم، به فکر هم بودیم یا ...، واما حالا حالا که وقت خداحافظیه اوضاع فرق داره بدها ( که اصلا نداشتیم) خوب میشن ، زشتا زیبا و همه دور هم جمع میشن ، اشکای امروز بچه ها هیچ وقت یادم نمیره ، انشاا.. به امید دیداری دوباره (مهر ماه برای تسویه حساب) حلال کنید و بگذرید از بدی های ما...

قرار ما 8/8/ 98 انشااا.

مدیر وبلاگ: فاطمه نجفی زیارتی

و از این به بعد دیگه من نیستم ولی وبلاگ سر پاست، میرسه به دوستان دیگه حلالم کنید عزیزانم ،دلم برای همتون تنگ میشه.آدرس به همتون دادم تشریف بیارید.



           
سه شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, :: 23:48
باغبانک

 

باشگاه خبرنگاران: زیبایی گل می تواند به هر کسی ارامش دهد و به همین دلیل برای انسان ها اهمیت بالایی دارند. گل های بسیاری در دنیا وجود دارند اما برخی از آن ها شاید بسیار نادر و کمیاب هستند.

گل های همراه بهار رشد می کنند و زیبایی دنیا را به نوعی به خود نسبت میدهند . انواع بیشماری از گل ها در دنیا وجود دارد که انسان ها با آشنا هستند. البته برخی ناملایمتی ها نیز با گل ها انجام می شود که می تواند باعث ازبین رفتن نسل آن ها شود. در میان همه گل های دنیا تعدادی بسیار نادر  و کمیابند به طوری که هیچگاه شاید نتوان یکی از آن ها را دید.

کاملیای صورتی

گل هایی که هرگز ندیده‌اید +عکس

نادرترین گل دنیا را می توانید در نیوزلند و انگلستان پیدا کنید چرا که تنها دو عدد از آن ها در دنیا وجود دارد. یکی از آن ها در باغی در نیوزلند و دیگری تحت شرایط خاص در انگلستان نگه داری می شود. این گل ابتدا از چین به بریتانیا وارد شد و اولین نشانه های آن به سال 1804 باز می گردد. این گل شباهت بسیاری به رز دارد ولی خیلی از آن خوشبوتر است. محققان احتمال می دهند نمونه های دیگری از این گل وجود داشته باشد که مردم از ان بی خبر هستند.

ارکید روحی

گل هایی که هرگز ندیده‌اید +عکس

یکی از گل هایی نادر دنیا به طور معمول در چین رشد می کند که البته اگر شرایط برای آن مهیا شود. این گل به نظر 20 سال پیش منقرض شده بود ولی باز هم چند سال پیش بار دیگر خودش را نشان داد. این گل هیچ برگی ندارد و تحت شرایط بسیار خاصی ممکن است به وجود آید. این گل می تواند سال های زیرخاک بدون انکه خودش را نشان دهد زندگی کند.

ارکیده وحشی

گل هایی که هرگز ندیده‌اید +عکس

یکی از نادرترین گل های دنیا که به هیچ عنوان احتمال آن نیست که نمونه خاصی در دنیا داشته باشد ارکید وحشی است. این گل با رنگ های زرد و بنفش شناخته می شود و تنها نمونه رسمی آن تحت نظارت های پلیس از سال 1917 قرار دارد. این گل در یک زمین گلف رشد کرده است در حالی که شرایط برای پرورش آن برای محققان نیز نامعلوم است از این رو همه این سال ها به گل دست نزده اند. دانه های آن به سختی پیدا می شوند و زمان رشد کردنش نیز بر کسی معلوم نیست.

کوکیا

گل هایی که هرگز ندیده‌اید +عکس

هاوایی میزبان درختی بسیار نادر است که البته این روزها با خوش شانسی تمام هنوزهم به زندگی ادامه میدهد. این درخت که کوکی نام دارد برای اولین بار در سال 1860 پیدا شد و تنها سه نمونه از آن وجود داشت ولی همه آن ها از بین رفتند پس ازچند سال بار دیگر نمونه ای از آن پیدا شد که آن نیز در سال 1970 در آتش سوزی نابود شد. تنها یک شاخه از درخت سوخته باقی مانده بود که محققان توانستند همان را به 23 درحت امروزی تبدیل کنند.

گل مرده

گل هایی که هرگز ندیده‌اید +عکس

بسیاری از گل های بزرگ دنیا تحت شرایط خاص نگهداری می شوند اما یکی از آن ها با بی توجهی رها شد و حالا در معرض انقراض است. این گل که بیشتر در ارتفاعات پایین از جنگل های بارانی اندونزی زندگی می کند می تواند تا یک متر عرض داشته باشد و به همین علت به وضوح مشخص است اما زمان زندگی ان یک هفته است و برای ادامه حیات نیاز به شرایط خاص دارد. از این گل بیش از 20 عدد در حنگل ها یافت نشده است.

 



           
دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, :: 23:44
باغبانک

14خرداد سالگرد ارتحال جانگدار بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) است.

امام خمینی (ره) در چنین روزی و در آخرين شب زندگي در حالي كه چند عمل جراحي سخت و طولاني درسن 87 سالگي تحمل كرده بود و در حاليكه چنديـن سرم به دستهاي ایشان وصل بـود نافله شب را به جا آورد و سپس قـرآن تلاوت كرد.

در ساعات آخر، طمانينه و آرامشي ملكـوتـي داشـت و مـرتبا شـهادت بـه وحـدانيت خـدا و رسالت پيـامبـر اكرم (ص) را زمـزمه مـي كـرد و بـا چنيـن حــالتي بـود كه در ساعت 20 / 22 شب روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 روحـش به ملكـوت اعلي پرواز كرد.

 عکس های تاریخی زیر  سالگرد ارتحال ایشان حال و هوای غم انگیز تهران در مراسم تشییع ایشان را نشان می‌دهد.










ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, :: 19:59
باغبانک

باشگاه خبرنگاران: كيم يونگ، دانشجوي رشته فيزيك با آي كيو 210، در سه سالگي دانشجوي فيزيك دانشگاه هانيانگ در كره جنوبي شد.

وی در هشت سالگي توسط ناسا دعوت شد تا به آمريكا برود، آي كيو او 210 تخمين زده شد و به عنوان يكي از ركوردداران در كتاب گينس ثبت شد.

يونگ در چهار ماهگي شروع به حرف زدن كرد و تقريباً دو سال بعد قادر به خواندن ژاپني، كره اي، آلماني و انگليسي بوده اما در 16 سالگي ناسا را ترك كرد و به كره بازگشت تا دكتراي مهندسي عمران بگيرد.

بعد از آن از سال 2007 به عنوان استاد در دانشگاه جونگ بوك مشغول به كار شد و تا به حال 90 مقاله در باره مباحث هيدروليك به چاپ رسانيده است.

كودكي كه در چهار ماهگي حرف زد! +عکس



           
شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, :: 21:11
باغبانک

درباره وبلاگ


این وبلاگ برای همه ی برو بچ باغبانی بخصوص 88 ته و صدالبته همه دوستانی که لطف میکنن و به ما سر میزنن. از همتون ممنونم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همکلاسی و آدرس baghbaniha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.